sushi dieta
Zdroj: pexels.com

10 jedál, o ktorých ste si mysleli, že sú diétne, ale nie je to tak

Aj vy si fičíte v štýle fit stravovania sa a kalorickým potravinám sa oblúkom vyhýbate? Myslíte si, že máte v malíčku to, z čoho priberiete a z čoho nie? Prečítajte si náš článok a možno zistíte, že ste sa mýlili.

1. Cereálie

Už z reklám vieme, že sú určené najmä na ráno a dopoludnie. Je to preto, lebo obsahujú veľa energie (sacharidov), ktorú keď prijmete na večer, nemáte ju kde spáliť a uloží sa.

2. Jogurty

Ďalšia zradná potravina, najmä tie plnotučné, pretože ako už  názov napovedá, obsahujú veľa tuku. No aj keď si zvolíte ich odtučnenú variantu, nevyhrali ste tiež. Hustotu je potrebné niečím nahradiť a výrobcovia siahajú najčastejšie po škrobe.

3. Šalát

Je síce sám o sebe fajn, no kto by sa z neho najedol? Pridáme si do neho preto slaninku, krutóny, nugetky, syr, veď len trošku... a kalorická bomba je na svete!

4. Cestoviny 

Klasické biele a ešte s porciou syra, mňam! Tu sa však o diétnej strave baviť nemôžeme vôbec, navyše majú nízky glykemický index, takže po cestovinách aj rýchlo vyhladneme. 

5. Polievky a prívarky

Pozor na to, čo je v nich pridané. Cestoviny, halušky a zásmažka z múky jednoducho light nie sú. Rovnako ako smotana a zemiaky v prívarkoch. 

6. Džús

Ak nejde o fresh, väčšinou obsahuje vysoké množstvo cukru a teda energie. Dva a pol deci bežného džúsu z obchodu obsahuje až šesť lyžičiek cukru (viac ako energetický nápoj, alebo kola) !!!

7. Sušené ovocie

Poviete si, ovocie ako ovocie! Ak plod vysušíte, scvrkne sa, stratí vodu, zmenší svoj objem. Obsah cukru však ostane rovnaký, lenže vďaka jeho veľkosti sme ho schopní zjesť oveľa viac a výrobcovia do neho navyše ešte ďalší cukor pridávajú. 

8. Ochutené minerálky a balené čaje

Okrem toho, že sú tieto nápoje plné umelých príchutí sú aj plné cukru. Tvária sa zdravo, lebo ich základ v podstate nie je zlý, ale verte, minerálka s príchuťou citróna nie je to isté, ako keď do čistej minerálnej vody vyžmýkate čistý citrón a ani Ice Tea z obchodu nie je to isté, ako keď si doma urobíte ozajstný čaj a dáte do neho ľad.

9. Sushi

Ide v podstate o kombináciu mäsa a ryže, teda sacharidu a bielkoviny - už toto je v rozpore s chudnutím. Ak chcete kilá zhodiť alebo si ich udržať, mäso by ste mali konzumovať so šalátom a nie s prílohou, akou ryža je. Navyše ide o mäso surové a teda pomerne ťažko stráviteľné. Moderné rolky sa vysmážajú v tempure (niečo ako strúhanka) a jedia spolu napríklad s majonézou. Tieto delikatesy rozhodne diétne nie sú!

10. Ryžové chlebíčky

Je ich každý, kto chce schudnúť. Ide však o pufovanú potravinu s nízkym glykemickým indexom, budete po nich teda čoskoro opäť ešte viac hladná. Ak si vyberiete ich verziu poliatu čokoládovou alebo vanilkovou polevou, je to podobné, ako by ste zjedli jednu nekvalitnú sladkosť.