Aby ste schudli, musíte sa správne stravovať.
Zdroj: pexels.com

Snažíte sa jesť zdravo a napriek tomu priberáte? Tak nejete správne!

magazín Evita 10.07.2017, 09:00 Zdravie
Mohlo by sa zdať, že ak vysadíte niektoré potraviny, schudnete. Nie je to však celkom tak. Vaše telo napríklad potrebuje dobré tuky a bielkoviny a je dobré konzumovať ich hneď ráno...A tiež je potrebné strážiť si príjem dennej energetickej hodnoty, ktorá sa vekom ženy mení...

Energetická hodnota potravín

Zelenina – 50 až 100 kJ na 100 g

Ovocie – 220 kJ

Väčšina druhov mäsa a rýb a mliečne výrobky – 400 až 1 000 kJ

Múka, pečivo, cestoviny – 900 až 1 700 kJ 

Tučné mäsá, údeniny a tučné syry – 900 až 2 000 kJ

Sladkosti, chipsy a oriešky – 2 200 až 2 900 kJ

Tuky – 2 000 až 3 800 kJ

Denný energetický príjem ženy od 19 do 34 rokov by mal byt 9000 až 11 000 kJ, ženy vo veku 35 až 54 rokov okolo 8 000 až 10 000 kJ a ženy nad 55 rokov 8 000 kJ.

Šiška či zmrzlina k poobednej káve?

Zdalo by sa, že si ju môžete dať. Energetická hodnota šišky je rovnaká, ako má rožok, a o niečo menšia ako veľký banán. Problém je, že neprináša nič zdravé, lebo je plná nevhodných mastných kyselín, ktoré telu škodia a len slabo zaženie hlad. Potom sa nečudujte, že dostanete skoro chuť na ďalšie sladkosti. Rovnako je to so zmrzlinou. Keď si ju dáte s ovocím, poriadne sa vám rozhýbe hladina krvného cukru a o chvíľu sa prihlási hlad. Lepším variantom je ovocný sorbet či ovocná dreň.

Tipy na zdravé raňajky – základom sú bielkoviny a dobré tuky

Celozrnné pečivo so zeleninovými nátierkami alebo avokádom

Obilné kaše s chia semienkami, orechmi a bobulovým ovocím alebo kiwi

Jogurty, syry, vajcia, kokos

Smoothie prevažne zo zelených listov azeleniny

Výživný obed a večera – najlepšia cesta, ako sa zasýtiť bez potreby sladkej bodky

Zeleninové polievky

Špaldové cestoviny s pestom

Kvalitné mäso so šalátom alebo s varenou zeleninou

Cottage cheese

Quinoa s varenou zeleninou

Haloumi syr na veľa spôsobov

Zeleninové šaláty s kvalitným olejom

Horúce novinky

Nechajte si posielať emailom prehľad horúcich noviniek, nových trendov a chutných receptov.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.