Zdroj: Pinterest/stephaniecastillo

Máte chuť na niečo svieže, zdravé a zároveň sýte? Pripravte si smoothies

Stačí výkonný mixér, kvalitné suroviny, trocha fantázie a zdravé raňajky, ľahký olovrant alebo svieži dezert bez zbytočných kalórií je hotový.

Ako postupovať?
Na získanie potrebnej konzistencie koktailu najprv do mixéra nalejeme tekutú zložku. Napríklad vodu, nízkotučný jogurt, kravské alebo sójové mlieko, cmar, srvátku alebo kefír. Potom pridáme nakrájané ovocie. Výber ovocia je ľubovoľný, v závislosti od sezóny a chuťových preferencií. Ideálny je banán, ktorý okrem vápnika a magnézia predstavuje aj dôležitý zdroj serotonínu, teda hormónu šťastia. Ďalej mango, bohaté najmä na vitamíny A a C, ananás, jahody, maliny, čučoriedky a iné červené a čierne bobule. Ich výhodou je, že majú málo kalórií, zato však celý rad potrebných živín. Čo sa týka zeleniny dajú sa použiť prakticky všetky druhy. Siahnuť môžete po uhorkách, špenáte, šaláte, čakanke, rukole, vhodný je zeler, mrkva, cvikla aj paradajky či paprika a pod. Vhodné sú rôzne bylinky, semienka alebo oriešky.