Tipy, ako schudnúť za krátky čas
Zdroj: pexels.com

Jednoduché tipy, ako schudnúť za krátky čas

magazín Evita 26.06.2017, 17:30 Zdravie
1065 Tlač
Každý vie, ako to býva pri chudnutí. Príjem kalórií musí byť menší ako výdaj. Avšak diéty obvykle nefungujú tak, ako sľubujú. Ak sa chcete zbaviť prebytočných kíl rýchlo a jednoducho, pomôžu vám odborné tipy, ako na to.

Rýchle tipy, ako podľa rd.com získať štíhlu postavu za krátky čas: 

1. Zapisujte si, čo všetko budete jesť po dobu jedného týždňa

Štúdia zistila, že tí, ktorí vedú denníky, do ktorých si zaznamenávajú, čo všetko zjedia, prijmú o 15 percent menej jedla než ostatní, ktorí ho nemajú. Dajte si však pozor na víkendy. Iná štúdia z University of North Carolina zase prišla na to, že ľudia majú tendenciu skonzumovať o 115 kalórií viac cez voľný deň. Kalórie prijmú hlavne z alkoholu a jedál plných tukov. Dávajte si pozor na nátierky, dresingy, omáčky, koreniny, sladké nápoje a iné občerstvenie.

3. Majte pri sebe kamaráta, s ktorým budete chudnúť spoločne

Ak máte pri sebe niekoho, kto by chcel taktiež zmeniť svoj životný štýl, máte vyhraté. Štúdia z University of Vermont odhalila, že ak si celým procesom chudnutia prejde aj váš kamarát, s ktorým sa budete povzbudzovať, pomôže vám to udržať si hmotnosť a dokonca aj viac schudnúť. Vedci sledovali dobrovoľníkov po dobu 18 mesiacov. Tí, ktorí chudli spolu s niekým, v konečnom dôsledku stratili viac kíl než ostatní.

4. Nezabúdajte na mantru

Počuli ste už o posvätnom, magickom slove, ktorého opakovaním môžete dosiahnuť svoj cieľ? Ak budete chudnúť s myšlienkami v hlave ako „Nezvládnem to“, „Nakoniec si tú čokoládu dám“, „Tretiu sériu už neodcvičím“, tak sa tak naozaj stane, keďže ste tomu uverili. Chudnutie je v troskách. Namiesto toho si neustále opakujte v hlave pozitívne myšlienky: „Schudnem“, „Zvládnem to“, „Viem, že si to biele pečivo nedám“. Verte či nie, po neustálom opakovaní týchto fráz tomu nakoniec uveríte a schudnete.

7. Pozerajte televíziu o jednu hodinu menej

Štúdia 76 vysokoškolských študentov zistila, že čím viac sa pozerali na televíziu, tým častejšie jedli a tým viac prijali kalórií. Obetujte jeden televízny program a choďte radšej na prechádzku.

8. Poumývajte dlážku alebo okná aspoň raz týždenne

Či už je to podlaha, pár okien, sprchovací kút, dlaždice v kúpeľni alebo vaše auto, vďaka tomu spáli 68-kilogramová osoba približne štyri kalórie každú minútu. Drhnutie parkiet po dobu 30 minút by mohlo mať za následok o 120 kalórií menej, rovnaký počet je v pol šálke vanilkového mrazeného jogurtu.

9. Než vložíte prvé sústo do úst, chvíľu počkajte

Mnohí si to neuvedomujú, no často jedávajú z nudy, nervozity, zo zvyku alebo frustrácie. Väčšina necíti fyzický hlad a napriek tomu do seba natlačí, čo príde pod ruku. Ide o túžbu, nie o hlad. Nájdite si radšej nejakú inú činnosť, ktorá vás zamestná. Uvidíte, že na jedlo zabudnete. Ak ste si kúpili niečo dobré pod zub, chvíľku počkajte. Onedlho bude po túžbe a vy zistíte, že ste to vlastne ani nechceli.

10. Ovoniavajte banán, jablko, alebo mätu piepornú, keď cítite hlad

Môže to znieť hlúpo, ale funguje to. Odborník na vône a neurologický špecialista Alan r. Hirsh, MD zrealizoval výskum so 3 000 dobrovoľníkmi a zistil, že čím častejšie si ľudia pričuchli k potravinám, tým menej boli hladní a stratili približne o 5 kíl viac. Jedna teória hovorí, že ovoniavanie potravín dáva mozgu signál, že vlastne jete.

11. Jedávajte z modrého taniera

Všimli ste si, že v žiadnom fastfoode nepodávajú občerstvenie do nádob v modrej farbe a dokonca ani priestory tak nie sú zariadené? Vedia, že modrá potláča chuť do jedla. Servírujte porcie na modrých tanieroch, majte na sebe modré šaty, zatiaľ čo jete alebo pomôže modrý obrus na stole. Naopak, vyhnite a červenej, žltej, oranžovej. Štúdia zistila, že tieto farby podporujú chuť do jedla.

12. Jedzte pred zrkadlom

Jedna štúdia zistila, že konzumácia jedál pred zrkadlom spôsobí, že nakoniec zjete o tretinu menej porcie. Tým, že sa pozeráte na seba do zrkadla a vidíte sa pri jedení budete mať výčitky svedomia a jedlo dáte bokom. Pripomeniete si, prečo sa vlastne snažíte schudnúť.

13. Venujte 10 minút denne chôdzi po schodoch hore a dole

Centrum pre kontrolu chorôb hovorí, že vám to pomôže schudnúť o 5 kíl ročne viac (za predpokladu, že sa budete zdravo stravovať).

14. Prechádzajte sa päť minút každé dve hodiny

Svižná päťminútová chôdza každé dve hodiny urýchli vašu snahu o štíhlu postavu. Navyše, je preukázané, že časté prechádzky sú akoby náhradou za sladké občerstvenie. Budete menej maškrtiť.

15. Vyhoďte staré kúsky oblečenia

Akonáhle začnete chudnúť, vyhoďte alebo darujte každý kus odevu, ktorý vám už je veľký alebo ste presvedčený o tom, že vám onedlho nebude sedieť. Predstava, že budete musieť kúpiť celý nový šatník v menšej veľkosti, bude slúžiť ako silná motivácia, aby zostali fit.

16. Prechádzka pred večerou zníži príjem kalórií

Štúdia 10 obéznych žien vykonaná na University of Glasgow v Škótsku zistila, že 20 minút chôdze zníži chuť do jedla a zvýši pocit plnosti rovnako účinne ako ľahké jedlo.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania svetevity.sk.