vegetables and fruit
Zdroj: shutterstock.com

Poznáte desať najzdravších potravín sveta? Vyliečia a zasýtia vaše telo!

Tajomstvá ženy 05.02.2020, 17:00 Zdravie
Zaraďte ich do vášho jedálnička čo najskôr a presvedčte sa sami, že je to naozaj tak!

Avokádo
Na zníženie cholesterolu
Výskumy ukázali, že nenasýtené mastné kyseliny z avokáda znižujú hladinu škodlivého LDL cholesterolu v krvi a predchádzajú tým zanášaniu a zužovaniu žíl a ciev. Avokádo je okrem toho bohatým zdrojom draslíka – minerálnej látky nevyhnutnej na správnu funkciu srdca.
Ideálne by bolo zjesť denne jedno avokádo. Pretože je však dosť kalorické, obmedzte jeho konzumáciu na jedno celé avokádo za týždeň. K nemu si dajte aj mäso a zdravý olej (napríklad repkový).

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Sexysalad (@salatviereck),

Brokolica
Proti osteoporóze
Zelená zelenina ako napríklad brokolica obsahuje veľa vitamínu K. Táto živina aktivuje tvorbu proteínu dôležitého na tvorbu kostnej hmoty, takzvaného osteokalcínu. Vitamín K znižuje riziko zlomenín kostí až o 30 %. Denne by ste mali zjesť 80 – 100 g brokolice ako prílohy alebo vo forme zeleninového smoothie.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Warung Sayur ID (@warungsayurid),

Datle
Na osviežujúci spánok
Na Blízkom východe sa pri problémoch so spánkom spoliehajú na túto sladkú pochúťku. Datle totiž obsahujú veľa triptofánu, bielkoviny dôležitej na tvorbu melatonínu, hormónu spánku. Kým sa teda uložíte do postele, zjedzte 5 kusov týchto orientálnych plodov. No nezabudnite si po nich umyť zuby :)

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Sonora Valley (@sonoravalley),

Mrkva
Proti rakovine prsníkov
Vedci zaraďujú túto zeleninu k potravinám, ktoré majú protirakovinové účinky. Jej najúčinnejšie zložky, ako je leutín a falkarinol, dokážu zamedziť poškodzovaniu buniek a zabrániť zhubnému bujneniu. Výskumy dokázali, že ženy, ktoré často jedia mrkvu, postihne rakovina prsníkov menej často. Do jedálnička zaraďte denne 100 g mrkvy alebo 150 ml mrkvovej šťavy. Pri kuchynskej úprave vždy zeleninu varte alebo pečte celú s pridaním trochy oleja alebo masla. Zostanú v nej tak zachované ochranné látky a telo ich bude môcť lepšie využiť.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Sanja Mijac - Domaćica (@domacica.sanja),

Čučoriedky
Pre dobrý zrak
Prírodné farbivo antokyán pomáha vášmu zraku ľahšie sa prispôsobiť svetelným podmienkam. Stabilizuje veľmi jemné žilky a zlepšuje tak zásobovanie očných nervov živinami a kyslíkom. Doprajte si 2x týždenne 100 g čučoriedok.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Ivan Hričovský (@ivanhricovsky),

Rukola
Pre zdravého ducha
Obsahuje viac vitamínu C a betakaroténu než iné listové zeleniny. Zmes kyseliny listovej s vitamínmi A, C a E zvyšuje schopnosť koncentrácie a ochraňuje nervové bunky pred škodlivými vplyvmi a vďaka tomu predchádza vzniku demencie. Jedzte ju 2x týždenne po 45 gramov.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa YF (@yvonne.zaalberg),

Rebarbora
Na krvný obeh
Rebarbora, ktorá neobsahuje takmer žiadne kalórie, zásobuje telo vitamínom B, železom a draslíkom, čo napomáha udržaniu stabilného krvného obehu a podpore krvotvorby. Táto zelenina tiež dokáže šetrným spôsobom udržať v rovnováhe krvný tlak. Dajte si denne 50 g rebarborového kompótu. Rebarboru konzumujte len ošúpanú a podusenú. Pri problémoch so žlčníkom či s obličkami je však rebarbora pre obsah kyseliny šťavelovej úplné tabu.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Kamila Kostolná Dandu (@kamila2101),

Grapefruit
Proti návalom hladu
Vďaka horčinám mierne posilňuje trávenie a tlmí pocit hladu. Niet sa preto čomu čudovať, že toto ovocie je nepriateľom telesného tuku. Okrem toho už jedným veľkým grapefruitom (asi 250 g) pokryjete dennú odporúčanú spotrebu vitamínu C (100 mg). Jedzte každý deň jeden grapefruit alebo vypite 250 ml čerstvej vyžmýkanej šťavy. Ak tak spravíte po výdatnom jedle, naštartujete trávenie tukov.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Ethereal Scents (@etherealscentsuk),

Červená repa
Na vysoký krvný tlak
Je jedným z najlepších pomocníkov na zníženie krvného tlaku. Môže za to vysoký obsah nitrátov. Ak má telo dostatok týchto látok, cievy sa rozšíria a krvný tlak klesne. Skúste denne vypiť 200 – 500 ml šťavy z červenej repy.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Antónia Mačingová (@antonia_macingova),

Červený melón
Na podporu činnosti obličiek
Nehodí sa len na osvieženie a zahnanie smädu. Vďaka vysokému podielu vody (až 96 %) a nízkemu obsahu sodíka, melón podporuje správnu funkciu obličiek, takže sa z tela vylúči kyselina močová a soli.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Lucia Semenikova (@kiarablogsite),

Horúce novinky

Nechajte si posielať emailom prehľad horúcich noviniek, nových trendov a chutných receptov.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Ticketportal.sk