žena v pohybe
Zdroj: pexels.com

4 kroky k zdraviu

Chrípkové obdobie je síce už za nami, no imunitu si treba budovať stále. Prinášame vám zopár tipov, ako ostať zdravá po celý rok.

Veľa pite
Čaje, vodu, je jedno čo. Keď je organizmus normálne hydratovaný, jeho imunitný systém je v dobrej forme. Keď nie je, musí sa starať o to, aby telo bez úhony prežívalo nedostatok vody, a tak na vonkajšie ataky v podobe infekcie už nemá energiu. Mať pri sebe vodu alebo termosku s čajom je o to dôležitejšie v čase, keď už cítite bolesť v kĺboch a tečie vám z nosa. aj keď nie ste smädní, stále uchlipkávajte. Pomáhate svojmu imunitnému systému, ani netušíte ako.

žena pije vodu
Zdroj: shutterstock.com

Veľa sa pohybujte
Asi to pre vás nebude žiadna novinka, že tí ľudia, ktorí pravidelne športujú, majú menej problémov s nachladnutím, chrípkou a sezónnymi ” pliagami“. Stačí chodiť pravidelne pešo, sem-tam si zabehať, zacvičiť doma jogu alebo sadnúť na bicykel. všetko je prospešné.

žena na joge
Zdroj: pixabay.com

Spánok pred polnocou
Nie je dobré, keď sa ráno budíte s pocitom, že by ste si ešte hodinku či dve pospali. Aj keď spíte osem hodín, kvalita spánku v hodinách pred polnocou sa nedá nahradiť ničím. Skúste sa vykašľať na nezmyselné prepínanie TV programov, zalezte pod paplón s knižkou alebo časopisom okolo deviatej a do hodiny spíte sladko ako bábätko.

žena v posteli
Zdroj: shutterstock.com

Nezavrhujte probiotiká
No, je to tak, prostredie v čreve určuje celkový pocit organizmu. Ak viete, že v rámci nejakého životného obdobia nejete celkom zdravo alebo dávate telu zabrať nepravidelným stravovaním sa, určite mu pomôžte probiotikami. Niekedy stačí biely jogurt denne, bez sladidiel. Ak vám nechutí, na trhu je veľa doplnkov.

vitamíny a ovocie
Zdroj: shutterstock.com

Horúce novinky

Nechajte si posielať emailom prehľad horúcich noviniek, nových trendov a chutných receptov.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.