Zdroj: unsplash.com

Potraviny pre zdravé SRDCE: Tieto by ste mali zaradiť do svojho jedálnička

Natália F. 12.10.2021, 15:00 Zdravie
Prinášame vám potraviny pre silné srdce a zdravé cievy. Ktoré by ste mali konzumovať najčastejšie?

NENASÝTENÉ MASTNÉ KYSELINY

Pre silné a zdravé srdce je ideálne konzumovať nenasýtené mastné kyseliny, v preklade omega 3 a omega 6, ktoré sa bežne nachádzajú v rôznych olejoch, ako sú napríklad: ľanový, olivový, slnečnicový, sójový, či tekvicový. Losos, sardinky, sleď a tuniak sú najbohatším zdrojom omega 3 mastných kyselín. Znižujú krvný tlak a zaručia zmiernenie rizika srdcového infarktu na tretinu. 

VLÁKNINA

Dôležitú úlohu zohráva aj vláknina, ktorá má blahodárne zdravotné benefity pre naše telo. Okrem iného sa stará aj o zdravie srdca, nájdete ju napríklad vo fazule, pomaranči, šošovici, špalde, no najviac sa jej nachádza v chia semiačkách a v tekvicových semienkach. 

ZDRAVÉ POTRAVINY

Avokádo

Avokádo obsahuje tuk, ktorý znižuje hladinu zlého cholesterolu. Je bohatý na draslík, fosfor a iné vitamíny a navyše umožňuje účinnejšie vstrebávanie ostatných karoteoidov.

Ľanové semienka

Ľanové semienko obsahuje vysoký obsah omega 3 mastných kyselín, lignanov a slizových gúm, ktoré sa starajú a srdce. Majú antioxidačnú a protizápalovú ochranu, regulujú krvný tlak a znižujú cholesterol. 

Oriešky

Makadamové orechy, mandle, vlašské orechy sú plné omega 3 mastných kyselin. Len pozor na ich vysokú kalorickú hodnotu.

Pohánka

Pohánka obsahuje rutín, ktorý pôsobí priaznivo na pružnosť ciev. Spolu s vitamínom C znižuje riziko mozgovej mŕtvice a trombózy.

Ďalšie potraviny pre zdravé srdce:

-ananás

-hrozno

-ovsené vločky

-ružičkový kel

-slivky

-sója

-špenát

-tofu

-zeler

-zemiaky

Horúce novinky

Nechajte si posielať emailom prehľad horúcich noviniek, nových trendov a chutných receptov.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.