5 tipov, ako sa vyhnúť večernému prejedaniu

idnes. cz 13.11.2017, 13:00 Jedlo
Nutričná poradkyňa nám prezradila, ako sa vyhnúť pravidelným nájazdom na chladničku.

Je to nekonečný príbeh. Ráno sa prebudíte s odhodlaním zdravo sa stravovať, jesť ovocie a zeleninu, vyberať si nutrične vyvážené potraviny, neprejedať sa. Celý deň sa snažíte a večer neustále chodíte do chladničky a naháňa vás chuť na sladké. Ako sa vyhnúť večernému „zobaniu“, vám poradí nutričná ​​poradkyňa a garantka Viem, čo jem Veronika Hrázská.

Raňajky zvládnete na jednotku, nezabudnete na desiatu. Obed ste si pripravili doma, aby ste sa vyhli tučným omáčkam a vyprážaným pokrmom v jedálni. Lenže s ubúdajúcimi hodinami, nekonečnými pracovnými povinnosťami a pribúdajúcim stresom sa predsavzatie rúca. Olovrant nestíhate a večeru kvôli deťom a domácim povinnostiam len tak preletíte.

Keď však večer nastane pokoj a deti spia, konečne sa usadíte k televízii a potom všetko začne. Otvoríte chladničku a siahnete po mastnej klobáse, slanom syre a zo špajze putujú do misky čipsy, slané orechy, čokoláda alebo sušienky. Následne sa dostavia výčitky a sľub, že na druhý deň sa už večer neprejete. Lenže príbeh sa zvyčajne opakuje. Ako sa teda brániť večerným záchvatom hladu?

1. Jedlo si naplánujte a jedzte pravidelne
Dôležité je naplánovať si jedlo na celý nasledujúci deň a ideálne si ho dopredu pripraviť. „Nezabúdajte jesť pravidelne. Intervaly medzi jedlami by mali byť 2,5 až 3 hodiny, " hovorí nutričná poradkyňa Veronika Hrázská. A dodáva, že sa tak vyhnete kolísanie hladiny krvného cukru v krvi a tým aj maškrteniu cez deň a najmä večer.

2. Nevynechávajte prílohy
Myslite na to, že váš jedálniček musí byť vyvážený. Bielkoviny by mali tvoriť 10 až 30 percent z celkového denného energetického príjmu, sacharidy 40 až 50 percent a tuky 30 až 35 percent.

Ak chcete schudnúť, mali by ste mať skôr vyšší príjem bielkovín a nižší príjem sacharidov a tukov. „Ak vynecháte jednu z týchto potravinových skupín, budete mať následne tendenciu siahať po rýchlom zdrojmi energie, ako sú čipsy alebo sladká čokoláda. Častou chybou je vynechávanie príloh pri večeri, telo si potom chýbajúce sacharidy vynahradí väčšou chuťou na sladké, " vysvetľuje Hrázská.

Snímka
3. Zamerajte sa na olovrant
Ak sa chcete vyhnúť večernému vlčiemu hladu, dajte si olovrant. Ak nestíhate, buďte radšej pripravení vopred. „V kancelárii stačí mať trvanlivé potraviny - napríklad sušené nesladené ovocie, celozrnné alebo ovsené sušienky, trvanlivé mlieko v menších škatuľkách, oriešky a knäckebroty, sušené mäso alebo proteínové tyčinky," odporúča nutričná ​​poradkyňa.

4. Maškrťte zdravo
Keď si už nemôžete pomôcť, vyhnite sa aspoň tučným údeninám, väčšiemu množstvu alkoholu alebo sladkému. Energetický príjem večerného zobania môže spolu predstavovať až polovicu celkového denného príjmu.

„Loveckú salámu vymeňte za tvarohový dip s nakrájanou zeleninou alebo misu zeleninového šalátu. Zelenina dokáže vďaka vláknine dobre zasýtiť a taká mrkva potom dokonale zaženie chuť na sladké. Miesto cukroviniek si dajte sušené ovocie bez pridaného cukru. Tým zaženiete nielen chuť na sladké, ale vďaka vláknine zlepšíte svoje trávenie. Sušené ovocie obsahuje dôležité vitamíny, minerálne látky, stopové prvky a antioxidanty, ktoré ochraňujú bunky pred voľnými radikálmi," radí odborníčka na výživu Veronika Hrázská.

Jesť môžete aj orechy a semienka, ale nepražené a nesolené. Stačí ich malá hrsť. Vhodné sú tiež naklíčené strukoviny, napríklad mungo fazuľa, šošovica alebo hrach.

Snímka
5. Jedzte radšej pri stole
Ak si po večeri doprajete niečo dobré, jedzte radšej pri stole ako pri televízii. V zápale sledovania stratíte ľahšie prehľad, koľko ste toho zjedli, a tak vám nebude robiť problém do seba dostať vrecúško smažených čipsov, bez toho aby ste si to uvedomili. A pozor na sledovanie programov o varení. Tie u vás môžu vyvolať chute a potom opäť povedú vaše kroky k chladničke.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania svetevity.sk.