StoryEditor

Nebojte sa on-line marketingu

13.09.2007, 00:00
Rovnako ako ľubovoľná reklama na daný výrobok, aj inzerát s ponukou pracovnej pozície musí pritiahnuť pozornosť, vyvolať záujem toho správneho kandidáta. Skrátka, dotiahnuť ho k odpovedi, k prihláseniu sa na výberové konanie. Známe marketingové pravidlo vyjadrené skratkou AIDA (počiatočné písmená anglických slov pozornosť, záujem, túžba, jednanie) platí aj v náboroch zamestnancov ...

Podľa majiteľa firmy LMC Libora Malého sa v oblasti riadenia ľudských zdrojov presadzuje marketingové myslenie iba pozvoľna. Mnohí zamestnávatelia stále považujú inzerát iba za suché oznámenie.

V dnešnom uponáhľanom svete dochádza k zvláštnemu javu. Internet sa už dávno stal klasickým médiom a vo svojej podstate začína byť zastaraný. Tak, ako fungoval od samého počiatku, mnoho rokov pripomínal svojím spôsobom feudálne zriadenie. Nemal síce nijakú centrálnu vládu, ale najpodstatnejší vplyv mali rôzne stránky, portály či služby a ich vlastníci pripomínali stredovekých barónov. Každý si síce mohol založiť vlastné internetové schránky, presne ako mali roľníci povolené obrábať svoje malé políčka, ale vplyv na chod sveta bol prakticky nulový.

On-line marketing
Prevratnou novinkou na elektronickom trhu práce je WEB 2.0. Dokázal premeniť internetové stránky z elektronického letáka na interaktívny komunikačný kanál. Umožňuje diskutovať na blogoch, súťažiť, vypĺňať dotazníky. Vplyv obyčajných spotrebiteľov začína byť neuveriteľne veľký. Reklamní stratégovia tento jav nazvali prechodom k digitálnej demokracii. Podľa riaditeľa Ogilvy Interactive Tomáša Jindříška je dôležité, aby bola komunikácia stručná a presná a viditeľná. Zároveň je do nej potrebné návštevníkov (potenciálnych uchádzačov o pracovnú pozíciu) aj zapojiť. Nie iba poskytnúť priestor na vyrozprávanie. Personalista sa o kandidátov musí zaujímať, spracúvať ich postrehy. Internet je veľmi dobrý prostriedok na systém - povedz mi o sebe viac. Ide o postupné budovanie dôvery a prenášanie informácií na spotrebiteľa. Dôležité je zapojiť do výberových konaní a komunikácie interaktivitu, pretože ľudia sa radi zabávajú, tvoria a hrajú. Väčšina internetových stránok firiem je nudná, sucho informatívna, neemotívna. Ako ďalej uvádza Tomáš Jindříšek, majitelia firiem by si mali najať tých najlepších reklamných textárov, aby im suché informácie pretvorili na živé, chytľavé a zapamätateľné texty alebo slogany. A napokon treba zapojiť multimédiá. Pár obrázkov a nezáživných viet vás na pracovnom trhu neposunie na želané pozície. Internetové riešenia po pridaní spotov alebo iných interaktívnych prvkov bývajú dvaapolkrát účinnejšie.

Podľa výskumu Intstitute of Practitiones in Advertising sú v Európe do internetu investované iba štyri percentá rozpočtov spoločností. Pritom však 26 percent z celkového času, ktorý ľudia venujú médiám, je strávených práve pri internete.

Prehľad o výberových procesoch
V dnešnej dobe nie je jednoduché nájsť spoľahlivých a kvalifikovaných pracovníkov. Je ich nedostatok, a preto je potrebné venovať ich vyhľadávaniu a výberu zvýšenú pozornosť. Na prvý pohľad vyzerá výberový proces zdanlivo jednoducho. Spoločnosť zadá opis pozície, ktorú chce obsadiť, personálnej agentúre, ktorá vyhľadá vhodných kandidátov a zástupcovia spoločnosti si už len vyberú kandidáta, ktorý vyhovuje ich požiadavkám a predstavám. V skutočnosti je však potrebné aj zo strany spoločnosti podrobne sledovať výberový proces, evidovať kandidátov a zaznačovať si komunikáciu, aby bolo možné vrátiť sa k informáciám o jednotlivých výberových procesoch aj spätne. Keď sa HR coordinator Ľubica Altmanová (Nestlé) začala zaoberať recruitmentom v spoločnosti, mala k dispozícii viac-menej len MS Office. Samozrejme, dá sa pracovať aj s pomocou Excelu, Wordu a Outolooku, avšak keď sa naskytla možnosť pracovať so špecializovaným databázovým systémom, veľmi ju privítala, pretože už v minulosti s podobným softvérom pracovala a vedela oceniť jeho výhody.

Po niekoľkých mesiacoch práce so systémom G2 od spoločnosti LMC uvádza, že má o mnoho lepší prehľad o jednotlivých výberových procesoch.

Neoceniteľnou výhodou je možnosť prístupu do systému pomocou internetu, na základe zadania prístupového mena a hesla, vďaka čomu systém umožňuje bez akýchkoľvek technických komplikácií priamo vstupovať do systému aj personálnym agentúram, čím môžu potrebné úkony v databáze vykonať samostatne, a pritom poskytnúť personalistovi prehľad o každom kroku, zaznamenávať komentáre k jednotlivým kandidátom a viesť tak komunikáciu medzi personalistom a agentúrou, ktorá ostane zaznamenaná. Ďalšou dôležitou súčasťou výberového procesu je informovanie kandidátov o jeho priebehu a výsledkoch. Systém LMC G2 okrem iného umožňuje aj vytváranie a ukladanie e-mailových šablón a hromadné zasielanie e-mailov kandidátom, čo šetrí čas a zároveň kandidátom poskytuje očakávané informácie. Pritom sú všetky informácie o komunikácii s kandidátom zaznamenané, čo poskytuje prehľad o všetkých pozíciách, na ktoré daný kandidát reagoval, alebo mu boli ponúknuté.

Samozrejme, každý systém má svoje drobné chybičky a vždy je čo zdokonaľovať a rozvíjať, avšak pokiaľ by sa mala Ľubica Altmanová v rámci recruitmentu opäť vrátiť k používaniu MS Office, opúšťala by databázový systém len veľmi ťažko.

01 - Modified: 2003-06-10 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Vitalij Kličko nastúpi proti Lewisovi
menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/moja-kariera, menuAlias = moja-kariera, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
05. máj 2024 06:13