StoryEditor

Subdodávatelia ušetria podnikateľom čas

11.10.2007, 00:00

Dnes už tradičnou a okrem veľkých firiem už aj malými a strednými podnikateľmi čoraz viac využívanou formou úspory nákladov je prenášanie činností, ktoré nie sú "core biznisom" firmy, na subdodávateľov.
Účtovať má odborník
Najtypickejším príkladom je azda účtovníctvo. "Je samozrejmé, že murár či majiteľ malej špeditérskej firmy sa popri bežnej práci a starostiach s náborom klientov a chodom firmy nemôže zaoberať sledovaním legislatívy v oblasti mzdového účtovníctva či daní. V tomto môžeme pomôcť my," hovorí Antónia Preunerová, živnostníčka -- účtovníčka. Jej ročná taxa pre najmenších klientov sa začína na pár tisíckach korún. Ako však hovorí, sú to dobre investované prostriedky. Peniaze investované do profesionálneho účtovníka sa podnikateľovi vrátia vo forme optimalizácie daňového základu vyplývajúcej zo znalosti súčasnej legislatívy, alebo jednoducho len ušetrením pokút, ktoré od úradov hrozia pri nesprávnom vyplnení rôznych dokumentov a priznaní.
Odborník je lepší
Služby "človeka z fachu" môžu ušetriť náklady v mnohých prípadoch, či už ide o účtovníctvo, správu informačných systémov či marketingové služby. Reklamná agentúra totiž spravidla kvôli svojim bohatým skúsenostiam vypracuje lepšiu komunikačnú stratégiu na malej, strednej či veľkej úrovni ako vlastný zamestnanec. Navyše, často ide o efektivizáciu nákladov -- kým mesačná faktúra od dodávateľa služieb na dvadsaťtisíc korún je konečnou sumou, dvadsaťtisíc korún mesačne pre zamestnanca znamená ďalšie náklady, ako platenie odvodov, dovolenky, trinásty plat, nehovoriac už o tom, že zamestnanec môže ochorieť a podnikateľ tak musí riešiť problémy, ktoré sú v opačnom prípade na pleciach subdodávateľa.
Starostlivosť o autá
Príkladom na efektivizáciu chodu firmy je aj externá správa vozového parku. Praktický každý podnikateľ využíva na svoj predmet činnosti minimálne jedno auto. Ak má firma vozidiel povedzme päť či desať, starosti spojené s ich údržbou a prevádzkou sa ohlásia veľmi rýchlo.
Podnikateľ tu stojí pred dilemou -- vyčleniť na činnosti spojené so starostlivosťou o firemný autopark vlastného pracovníka, ktorý bude musieť byť neustále k dispozícii a môže utrpieť jeho bežná agenda, alebo najať nového zamestnanca, ktorý však niektoré dni nebude mať čo robiť?
Starostlivosť o autá
Na Slovensku už pribúda firiem, ktoré poskytujú komplexné služby v oblasti starostlivosti o autá. "Vieme sa postarať o všetko, od prihlásenia auta na dopravnom inšpektoráte, cez poistky, lízing, agendu spojenú s nehodami, až po opravy," vysvetľuje Gutléber.
Ak treba napríklad v aute vymeniť olej, zamestnanca by cesta do servisu stála pol dňa. Subdodávateľská firma si príde auto vyzdvihnúť, podľa zmluvne dohodnutej škály služieb môže poskytnúť aj náhradné vozidlo, a po výmene oleja ho doručí zákazníkovi nazad -- šetrí tak jeho čas.
Aj v prípade opráv je výhodné využívať služby subdodávateľov. Profesionálna firma má totiž skúsenosti a vie odporučiť najvhodnejší servis. Keďže je stálym zákazníkom jednotlivých servisov, často sa vie dohodnúť na rýchlejšom čase opráv ako zákazník, ktorý služby servisu využíva, povedzme, raz ročne. Zároveň vie lepšie ustrážiť, aby si servis fakturoval len nevyhnutne potrebné a skutočne vykonané práce.
Vhodné pri nehodách
Jednou z najnáročnejších a najproblémovejších oblastí týkajúcich sa prevádzky vozidiel je likvidácia poistných udalostí. Služobné autá podľa odborníkov havarujú častejšie, pretože ľudia na ne dávajú menší pozor ako na svoje.
Aj tu môže podnikateľ využiť výhody outsourcingu. Veľkým problémom pri vybavovaní náležitostí po dopravnej nehode býva neznalosť procedúr, ktoré treba vykonať pre rýchle, efektívne a úspešné uzavretie situácie. Podobne ako pri komunikácii s autoservismi, odborné firmy denne komunikujú aj s poisťovňami a vedia v tom "chodiť". Niekedy stačí napísať do opisu dopravnej nehody jedno zlé slovíčko a poisťovňa môže vyplatenie zamietnuť.

Čo zabezpečujú firmy v oblasti správy vozového parku:
˙ Záručný a pozáručný servis.
˙ Opravy v autorizovaných a zmluvných autoservisoch.
˙ Zastupovanie klienta pri rokovaní so servisom s kontrolou vykonaných prác.
˙ Prenájom náhradných vozidiel.
˙ Prípravu áut na technické prehliadky STK a emisnú kontrolu.
˙ Zastupovanie klienta na dopravnom inšpektoráte pri prepisoch, odhlasovaní, prihlasovaní a výmene značiek.
˙ Uzatváranie poistných a lízingových zmlúv za čo najvýhodnejších podmienok.
˙ Spracovanie výpisov jázd za uplynulé obdobia do knihy jázd.
Zdroj: IM Services

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. máj 2024 06:16