StoryEditor

Schengen skráti cestovanie

12.09.2007, 00:00
Vstupom Slovenska do schengenského priestoru bude cestovanie vlakom trvať kratšie. Odhaduje to Miloš Čikovský, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko.

Medzinárodné vlaky dnes totiž musia stáť aj v pohraničných dedinách či mestečkách, kadiaľ od januára budú môcť chodiť bez zabrzdenia.
"Naším cieľom je časovo skracovať železničnú prepravu už teraz pred vstupom do Schengenu," tvrdí Čikovský. Väčšina prepravených pasažierov je kontrolovaná ešte pred hraničnými priechodmi. Priznáva však, že "mnohé závisí pasových orgánov, ako budú po vstupe pokračovať s kontrolou".
Dnes napríklad rýchlovlak Pendolino s označením Slovenská strela pri ceste z Bratislavy do Prahy nezastaví len v Brne a Pardubiciach, teda v najväčších mestách na trase, ale zdrží sa aj v staniciach Kúty, "št. hr. km 74,386" a Břeclav. Tie sú pritom od seba vzdialené len 7, resp. 11 kilometrov.
Cestovanie vlakom do susedných členských krajín EÚ by mohlo skrátiť aj zrušenie technických obmedzení. Pred hraničnými priechodmi a prejazdom samotných hraníc sa vytvárajú niekoľkominútové zdržania, keďže vlaky musia v týchto oblastiach spomaľovať či stáť. Čikovský však tvrdí, že to nie je pravidlom už dnes. "Medzi Slovenskom a susedným Rakúskom vlaky prechádzajú takmer bez obmedzenia," tvrdí.

Nepotrebné stanice
Bratislava - Praha
- Kúty, "št. hr. km 74,386", Břeclav
Bratislava - Budapešť
- "št. hr. km 107,402", Rajka
Nové Zámky - Budapešť
- Štúrovo, "št. hr. km 203,394"
Púchov - Praha
- "št. hr. km 21,110", Horní Lideč
Žilina - Ostrava
- "št. hr. km 286,534", Jablunkov-Návsí
Žilina - Varšava
- Skalité, "št. hr. km 20,226", Zwardoň

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
03. máj 2024 21:03