StoryEditor

Americká krása v balení XXL

28.10.2007, 23:00

Ženy tvoria v prípade tohto modelu podľa údajov výrobcu viac než 35 percent klientely. Ak si uvedomíme proporcie karosérie, je to naozaj prekvapivé číslo, veď manévrovať a parkovať s kolosom s dĺžkou vyše 5,2 metra a šírkou viac než dva metre dá zabrať aj skúsenému mužovi. V Amerike však majú radi všetko veľké. Veľké ulice, veľké cesty, a teda aj veľké autá. Na našich komunikáciách však plnohodnotné SUV Cadillac Escalade pôsobí dosť netradične a takpovediac až trochu neisto. Presvedčili sme sa o tom počas týždenného testovania. Zvykli sme si na seba až po najazdení prvej päťstovky kilometrov. Ale tie ďalšie boli už potom skutočným zážitkom. Americký komfort a štýl v originálnom podaní.
Dobré odhlučnenie
Štylisti druhej generácie veľkorozmerného SUV Escalade si na jeho vzhľade dali záležať. Cadillac patrí medzi prestížne značky, noblesa musí byť zrejmá na prvý pohľad. S chrómom sa nešetrilo. Nájdete ho na obrovskej maske chladiča, na spätných zrkadlách, kľučkách dverí aj na diskoch kolies. Široké dvere prezrádzajú, že interiér je priestorovo veľkorysý. V koženom interiéri sa pohodlne odvezie v troch radoch dovedna sedem ľudí, sediaci vzadu sa môžu kochať pohľadom na DVD kino. Farebná obrazovka sa vyklápa zo stropu, zariadenie sa ovláda jednoducho pomocou diaľkového ovládača.
Posádke sa určite hodí, nielen pri sledovaní filmu, vynikajúce odhlučnenie auta. Motor začujete len v zábere, jeho hrubý hlas je impozantný. Pri vyšších rýchlostiach počuť vovnútri svišťanie obtekajúceho vzduchu, čo je daň za veľké rovné plochy karosérie. Chválime veľkosť, tvar a spracovanie sedadiel, použité materiály na prístrojovej doske a na dverách, imitácia dreveného obkladu by však mohla byť z kvalitnejšieho plastu.
Mocný, no smädný
Pod prednou kapotou skúšaného auta pracoval vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 6,2 litra. Benziniak s potenciálom vyše štyristo koní spontánne akceleruje v celom spektre otáčok. Bezmála tri tony ťažké auto, schopné utiahnuť rovnako ťažký príves, je aj s ním prekvapivo svižné až do rýchlosti 170 km/h, keď ho skrotí elektronika.
Šesťstupňová automatická prevodovka radí kontinuálne, pre športovo založených má aj režim manuálneho radenia nahor a nadol. Pri bežnej jazde si najväčší u nás predávaný Cadillac vypýta v priemere dvadsať litrov naturálu na sto kilometrov jazdy. Nie je to málo, ale treba si uvedomiť zdvihový objem, rozmery a hmotnosť vozidla.
Nový Escalade má štýl. I keď za ponúkaný luxus sa platí pri nákupe i v prevádzke. Podľa nás je však určite za čo.

ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor: 6,2 V8
Max. výkon: 301 kW (409 k)
Max. krút.moment: 565 Nm
Zrýchl. 0-100 km/h: 6,8 s
Max. rýchlosť: 170 km/h
Rozmery: 5,15x,2x1,92 m
Rázvor: 2,94 m
Pohot. hmotnosť: 2609 kg
Priem. spotreba: 16,2 l/100 km
Batožinový priestor: 478/1707 l

Naše hodnotenie
+ dizajn a štýl
+ priestorové podmienky
+ komfort a bezpečnosť
+ robustnosť konštrukcie
- neistý podvozok
- absencia diesla, vyššia spotreba

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
02. máj 2024 12:58