StoryEditor

Fiat 500 má päť hviezdičiek

10.09.2007, 00:00

Nový Fiat 500 v testovacom programe Euro NCAP ohodnotili piatimi hviezdičkami, a to dokonca s počtom plných 35 bodov. Autu, ktoré príde na naše cesty už koncom roka, tak patrí v segmente pozícia najbezpečnejšieho vozidla. Pre Fiat Automobiles Spa je to mimoriadne dôležité ocenenie. Tento fakt -- spolu s nedávno skúšanými a tiež vynikajúco ohodnotenými modelmi Fiat Bravo, Grande Punto a Fiat Croma -- svedčí o tom, že automobilka venuje mimoriadnu pozornosť všetkým aspektom ochrany vodiča aj pasažierov.
Malý, ale pevný
V prípade automobilu Fiat 500 viedlo spomínané úsilie k takým výnimočným výsledkom, že nový model patrí k najbezpečnejším vozidlám v celom automobilovom svete. Na dosiahnutie takých výsledkov dizajnéri skúmali všetky možné druhy nehôd: čelné a bočné kolízie, prevrátenie vozidla, kolízie v zadnej časti. Zohľadnili aj rozličné rýchlosti, pri ktorých dochádza ku kolíziám, rôzne druhy prekážok, ako aj ochranu posádky s najrozličnejšími fyzikálnymi charakteristikami. Vytúžené ocenenie spoločnosť dosiahla vďaka mnohým sofistikovaným zariadeniam, ktoré Fiat 500 ponúka v rámci štandardného vybavenia, počnúc prvkami pasívnej bezpečnosti: dva dvojfázové predné airbagy, dva bočné airbagy na ochranu hrudníka/panvovej časti, dva okenné airbagy a kolenný airbag. K štandardnému vybaveniu patria aj predné bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi záťaže.
Množstvo elektroniky
Fiat 500 zaručuje aj konštantné, predvídateľné správanie na ceste, čo kompenzuje nejedno pochybenie zo strany vodiča. Šofér tak má možnosť bez problémov riešiť kritické situácie. Popri veľmi výkonnom brzdnom systéme je Fiat 500 vybavený aj tými najsofistikovanejšími elektronickými zariadeniami určenými na riadenie dynamického správania vozidla. Ide o ABS s elektronickým rozdelením brzdnej sily (EBD -- Electronic Brake Force Distribution) a ESP (Electronic Stability Program), systém, ktorý zasiahne a pomáha vodičovi v krízových situáciách, ak je ohrozená stabilita vozidla. Vo verzii s motorom Fire 1,4 16v 100 koní je štandardným vybavením, v ostatných dvoch verziách je voliteľnou alternatívou.
ESP navrhnuté pre Fiat 500 navyše obsahuje aj celý rad ďalších systémov: ASR (Anti Slip Regulation) -- reguláciu prekĺzavania kolies ; systém MSR (Motor Schleppmoment Regelung), ktorý zasiahne pri jazde do kopca pri náhlej zmene prevodu a obnoví krútiaci moment motora, čím sa predíde nadmernému prekĺzavaniu hnacích kolies, HBA (Hydraulic Brake Assistance) -- elektronické hydraulické zariadenie, ktoré zasiahne pri núdzovom brzdení, a napokon zariadenie nazývané hill-holder, ktoré vodičovi pomáha pri rozbiehaní sa do kopca.
Máme sa na čo tešiť
Fakty hovoria o tom, že nový malý Fiat 500 je automobil skonštruovaný a vyrobený podľa najvyšších kvalitatívnych kritérií. Taliani dúfajú, že auto sa uchytí aj komerčne. Zatiaľ sa predáva len na Apeninskom polostrove a vo Francúzsku a od jeho uvedenia sa objednávky len tak hrnú. Je ich už takmer 70-tisíc. Automobil s nezameniteľným retrodizajnom sa začne predávať v Nemecku, Španielsku, Poľsku, vo Švajčiarsku a v Rakúsku, ale už aj na Slovensku, a to na prelome októbra a novembra.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
09. máj 2024 21:48