17.02.2017, 14:00

Jar sa blíži, posilnite svoju imunitu

Vyhláste koniec zimnému útlmu. Posilnite imunitu a na prvé lúče slnka pripravte aj svoju pokožku. Doprajte jej starostlivosť, akú si na jar zaslúži.

Jar sa blíži, posilnite svoju imunitu
Zdroj: pixabay.com

Zimné opálenie 
Nedávny výskum ukázal, že keď si každý deň dáme aspoň tri kusy ovocia a zeleniny, môžeme našej pokožke zabezpečiť lesk, aký získa po letnom opálení počas niekoľkých týždňov. Vraj je to tým, že ovocie a zelenina obsahujú pigmenty, takzvané karotenoidy. Vďaka nim je mrkva oranžová a paradajky červené. Takže žiadne soláriá alebo samoopaľovacie prípravky. Našu pokožku môžeme do letnej krásy dostať najmä vďaka zdravej a farebnej zelenine a ovociu na tanieri.

K zubárovi smelšie
Aj vy máte strach zo zubára? Metódou Digital Smile Design. „Máme fotoštúdio, kde pacientovi odfotíme jeho starý úsmev a do pár minút pomocou špeciálneho počítačového programu nadizajnujeme úsmev nový. Až potom, ako uvidí svoj nový úsmev na obrázku, sa rozhodne, či pristúpime k druhému kroku. Odtlačku zubov,“ prezradil primár kliniky Alexander Schill. Nasleduje model nového úsmevu a potom zákroky pre finálne riešenie. U niekoho ide len o malé estetické korekcie, plomby, iný si vyžaduje hĺbkové ošetrenie či zložitejšie zákroky. No pri tejto technike aspoň viete, že vám tá „odvaha“ bude za to stáť.

Keď bolí hrdlo
Je celkom bežný jav, že nás v tomto ročnom období bolí hrdlo. Dobre na to zaberajú aj bylinky, z ktorých si môžete uvariť čaj či odvar. Osvedčila sa šalvia, mäta, harmanček, skorocel, lipa, alebo čaje s prídavkom echinacey. Vďaka svojim účinkom uvoľnia hlieny, zjemnia podráždenie a pomôžu pri bolesti. Ideálne sú sypané bylinky, ktoré nájdete aj v bežných obchodoch.

Pre telo len to najlepšie
Počuli ste už o funkčných potravinách? Sú to tie, ktoré vyzerajú, voňajú a chutia ako bežné, ale nášmu telu prinášajú niekoľko benefitov. Posilňujú prirodzené ochranné mechanizmy, pomáhajú uzdraviť sa, chránia pred civilizačnými chorobami, spomaľujú starnutie a zabraňujú špecifickému ochoreniu. Je to trebárs 100 % ovčia bryndza, tepelne neupravená kvasená kapusta alebo kvasená zelenina, jogurty a kyslomliečne výrobky z nehomogenizovaného mlieka, raňajkové cereálie, kváskový chlieb, pohánka, naturálna ryža, jačmenné krúpy či raž. Vášmu telu zaručene dobre urobí aj cesnak, chren, ryby z našich vôd, vlašské orechy, mak a čerstvé zeleninové či ovocné šťavy.

Tento článok ste si mohli prečítať aj v marcovej Evite 2016.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.